De nieuwe BMW X3, de vierde generatie van de Sports Activity Vehicle (SAV) in het premium middensegment, nadert de afronding van zijn ontwikkeling in het BMW Group testcentrum in Miramas, Zuid-Frankrijk. Hier krijgen alle chassiscontrolesystemen en rijhulpsystemen hun laatste afstelling. Binnen enkele weken zal dit model officieel worden onthuld, uitgerust met zowel zeer efficiënte verbrandingsmotoren als een geavanceerde plug-in hybride aandrijving.

Deze nieuwe BMW X3 heeft alomvattende tests ondergaan – van ijzige koude en extreme hitte tot off-road uitdagingen. De alledaagse bruikbaarheid en reisgeschiktheid zijn verfijnd in stedelijke gebieden, op kronkelige landwegen, snelwegen en zelfs op racecircuits. Dit alles om een typische BMW rijervaring te garanderen.

Innovaties in Rijdynamiek en Efficiëntie

Op de veelzijdige testbaan in Miramas zijn de rijeigenschappen van de nieuwe BMW X3 tot in de fijnste details geoptimaliseerd. Dit omvat het analyseren van versnelling, vering, demping, stuurprecisie en remgedrag. Dankzij intelligente lichtgewicht bouw en geoptimaliseerde aerodynamische eigenschappen, waaronder een luchtweerstandscoëfficiënt (Cd) van 0.27, zet de nieuwe X3 nieuwe maatstaven in zijn klasse.

Verbeteringen ten opzichte van zijn voorganger omvatten een breder spoor, verminderde lift aan de achteras en verhoogde carrosserie- en chassisstijfheid. Dit, samen met een directere stuurverhouding en verbeterde stabiliteit, zorgt voor een merkbaar betere richtingsstabiliteit en stuurcomfort.

Opties en Geavanceerde Rijhulpsystemen

De nieuwe BMW X3 is ook verkrijgbaar met een adaptief onderstel met elektronisch geregelde schokdempers, waardoor de bestuurder kan kiezen tussen verschillende rijmodi. Standaard is deze SAV voorzien van de nieuwste versie van BMW’s Lateral Dynamics Management, dat nauwkeurig de vereiste stuurkoppels en de beperking van wielslip reguleert.

Het nieuwe BMW iDrive systeem, gebaseerd op het BMW Operating System 9, biedt uitgebreide mogelijkheden voor geautomatiseerd rijden en parkeren. Systemen zoals de Active Lane Change Assistant en de Parking and Manoeuvre Assistant, die bestuurders in staat stellen manoeuvres uit te voeren via een smartphone, onderstrepen BMW’s leiderschap in integratie van rijhulpsystemen.

Deze geavanceerde technologieën en afstemmingen dragen bij aan de ongeëvenaarde rijervaring die kenmerkend is voor BMW’s SAV’s, waarbij precisie, soevereiniteit en veelzijdigheid voorop staan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.