Nadat FEBIAC eerder besliste het Brussels Motorshow voor 2024 te annuleren komen ze nu met een evenement waarbij ze de uitstraling van de automobiel sector naar hun belangrijkste shareholders willen behouden.

De organisatie zal zich toespitsen op hun B2B markt maar zich ook zal toespitsen op de B2G markt (Business to Government).

 -“Met het Belgische voorzitterschap van de Europese Raad en de verkiezingen in juni en oktober, wordt 2024 een cruciaal jaar, omdat dan de bakens van het beleid voor de komende jaren zullen uitgetekend worden. Voor onze sector was het absoluut ondenkbaar om op zo’n belangrijk moment langs de zijlijn te blijven staan,” vervolgt Kris Gysels, Directeur Public Affairs bij FEBIAC. “Meer dan ooit moeten we onze technologische ontwikkelingen, producten en diensten in de kijker zetten en een open debat aangaan met de politiek rond de noden die de vooruitgang naar een steeds duurzamere mobiliteit positief kunnen beïnvloeden.”

Als salonorganisator heeft FEBIAC ervaring met de organisatie van dit soort evenementen en is er zich terdege van bewust dat een dergelijk initiatief alleen kan slagen met solide partners en een goede ver tegenwoordiging door de belangrijkste spelers uit de sector, waaronder de automerken en Mobia, de koepelorganisatie van de automobielsector.

-“Ons concept zit nu in een finaal stadium en is het resultaat van een brede raadpleging van onze le den-voertuiginvoerders”, legt Michel Martens, directeur van het FEBIAC Kenniscentrum, uit. “Velen onder hen willen het traditionele momentum aan het begin van het jaar blijven aangrijpen om hun producten, technologieën en diensten voor te stellen op Automotive eMotion Summit: Shaping Policies & Fleet Inno vations.”

Concreet opent Automotive eMotion Summit op dinsdag 20 februari in de Skyhall van Brussels Airport met een dag vol keynotes, presentaties en debatten rond het thema “Futureproof Automotive Industry”. Vanaf woensdag 21 februari verwelkomen exposanten professionele klanten, wagenparkbeheerders, vertegenwoordigers van KMO’s en zelfstandigen, evenals andere spelers uit de B2B-wereld. – “We zijn er dan ook op gebrand om de verdere details van ons evenement te onthullen,” zo vervolgt Head of Communications Christophe Dubon, “alsook de identiteit van de partners die ons zullen helpen om er een echt succes van te maken en de lijst van exposanten die ons bij deze reis zullen vergezellen. Maar zoals een oud gezegde luidt: first things first!”

Avatar

Door patrick

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.