Citroën onthult een belangrijke herdefiniëring van de opbouw van zijn gamma, met drie uitrustingsniveaus per model, die elk maximaal vijf optiepakketten per uitrustingsniveau bieden. Alles draait voortaan rond drie uitrustingsniveaus, genaamd YOU, PLUS en MAX, die de bestaande uitvoeringen Live, Feel, Feel Pack, Shine en Shine Pack vervangen.

Deze herziening, die van kracht wordt op 4 september, beantwoordt aan de verwachtingen van de klanten en het verkoopnetwerk om de aanbiedingen duidelijker en leesbaarder te maken. Door de upgrades van het gamma en de verschillende beschikbare opties begrijpelijker te maken, vergemakkelijkt Citroën de aankoop van een Citroën en bevordert het het vertrouwen van zijn klanten. Door aangepaste uitrustingsniveaus en welomschreven optiepakketten aan te bieden, biedt het merk oplossingen op maat van de behoeften en de levensstijl van de klanten.

Citroën onthult een belangrijke herdefiniëring van de opbouw van zijn gamma, met drie uitrustingsniveaus per model, die elk maximaal vijf optiepakketten per uitrustingsniveau bieden. Alles draait voortaan rond drie uitrustingsniveaus, genaamd YOU, PLUS en MAX, die de bestaande uitvoeringen Live, Feel, Feel Pack, Shine en Shine Pack vervangen.

Deze herziening, die van kracht wordt op 4 september, beantwoordt aan de verwachtingen van de klanten en het verkoopnetwerk om de aanbiedingen duidelijker en leesbaarder te maken. Door de upgrades van het gamma en de verschillende beschikbare opties begrijpelijker te maken, vergemakkelijkt Citroën de aankoop van een Citroën en bevordert het het vertrouwen van zijn klanten. Door aangepaste uitrustingsniveaus en welomschreven optiepakketten aan te bieden, biedt het merk oplossingen op maat van de behoeften en de levensstijl van de klanten.

Dit streven naar vereenvoudiging op basis van een strakker assortiment zal ook concurrerende prijzen en betere levertijden stimuleren dankzij de vermindering van de diversiteit, die een grotere complexiteit genereert. Deze aanpak is volledig in lijn met de nieuwe gewoonten van de consument, in het bijzonder met de opkomst van een meer synthetische digitale wereld, en met de wens van het merk om te evolueren naar een eerlijker en evenwichtiger prijsbeleid in alle regio’s. Ter gelegenheid hiervan lanceert het merk een testprogramma voor een “fair price” beleid in België, Oostenrijk, Luxemburg, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland, met een nettoprijs voor de hele betrokken markt, om meer duidelijkheid te scheppen in de prijszetting en ervoor te zorgen dat de betaalde prijs dezelfde is ongeacht het distributiekanaal.

 

EEN VEREENVOUDIGD ASSORTIMENT, GEKALIBREERD OP PRECIES WAT NODIG IS

 

De vijf bestaande versies – Live, Feel, Feel Pack, Shine en Shine Pack – zijn nu YOU, PLUS en MAX. Deze herdefiniëring heeft geresulteerd in een beknopter assortiment, waardoor het voor klanten gemakkelijker is om de verschillende beschikbare upgrades en opties te begrijpen, zonder dat de voorgestelde inhoud wordt uitgehold.

 

Het aanbod is afgestemd op de behoeften van de klanten, met uitrustingsniveaus die zijn aangepast aan hun voorkeuren en levensstijl. Het gamma is opnieuw gericht op de kernmarkt en biedt voor elk prijsniveau het juiste uitrustingsniveau.

Zonder op de details van elk model in te gaan, lopen stijl en comfort als een rode draad door alle modellen heen, echte Citroën-kenmerken. Voor de C4 en C4 X bijvoorbeeld biedt het eerste uitrustingsniveau YOU rechtstreeks toegang tot de wereld van het Citroën-comfort, met standaarduitrustingen zoals progressieve hydraulische kussenophangingen, een goede connectiviteit met een 10″ touchscreen in combinatie met draadloze smartphone replicatie en verwachte rijhulpmiddelen zoals parkeersensoren achter. De PLUS-uitvoering versterkt de Citroën-ervaring met Citroën Advanced Comfort-stoelen, een achteruitrijcamera en 18″ aluminium wielen. Tot slot voegt de MAX-versie uitrusting toe om het leven aan boord te vergemakkelijken, met handsfree toegang en een aangesloten navigatiesysteem, head-up display of zelfs adaptieve cruisecontrol met Stop & Go-functie. Stijl wordt ook niet vergeten met getinte achterruiten of 18″ diamantgeslepen lichtmetalen velgen.

 

Een beperkt beleid van optiepakketten vervolledigt het aanbod om het eenvoudiger te maken, tot vijf optiepakketten per versie.  De carrosseriekleur blijft een keuze die onafhankelijk is van versies en optiepakketten. Op basis van een analyse van bestellingen en feedback werd voor de pack-aanpak gekozen om te vermijden dat klanten uit de vele beschikbare opties de optie moesten kiezen die het best bij hun profiel paste. Voor de C4 en C4 X is er een pack voor technofielen met draadloos opladen, 360° zicht voor parkeermanoeuvres en niveau 2 autonome rijassistentie met Highway Driver Assist, evenals een pack met functies voor klanten die in regio’s met koude winters wonen, zoals verwarmde stoelen en een verwarmd stuurwiel.

Ondertussen zullen er beperkte edities blijven verschijnen om het assortiment op het juiste moment te verlevendigen. En dat is precies wat de nieuwe Ë-SERIES collectie in de nabije toekomst zal doen.

EEN VERBETERDE KLANTERVARING

Door zijn productgamma te vernieuwen, bevestigt Citroën ook zijn wens om de aankoopervaring van zijn klanten te verbeteren en tegelijk de kosten en de leveringstermijnen te verminderen.

Het uitgangspunt is luisteren naar de verwachtingen van klanten via het distributienetwerk, maar ook met behulp van een tool, Citroën Advisor, waarmee klanten in alle transparantie opmerkingen en meningen kunnen publiceren over de producten, verkooppunten en serviceaanbiedingen van het merk.

De vereenvoudiging en verduidelijking van het assortiment zal het voor klanten gemakkelijker maken om te kiezen, wat een van hun belangrijkste verwachtingen is. Met een beperkter assortiment wordt het koopproces minder complex en de algehele ervaring eenvoudiger en soepeler.

Dit communicatiegemak, dat een klimaat van vertrouwen en transparantie zal bevorderen, zal vooral tot uiting komen in het verkooppunt. Citroën blijft vertrouwen op een sterk verkoopnetwerk dat belangrijke veranderingen doorvoert om aan de behoeften van de klanten te voldoen.

Deze vereenvoudiging van het aanbod is ook een belangrijk voordeel in het digitale traject. Een website, het eerste medium dat klanten gebruiken om informatie te zoeken over een nieuw model, moet beknopt zijn en op een duidelijke manier duidelijke informatie bieden. Hij moet klanten ook een vlotte productconfiguratie en een vereenvoudigd online aankoopparcours bieden. Het nieuwe Citroën-gamma maakt dit mogelijk. In het verlengde hiervan is het ook een stap in de richting van nieuwe marketingkanalen zoals online verkoop, met oplossingen die verpakt moeten worden om direct in te spelen op de behoeften van de klant.

Het verminderen van diversiteit maakt het ook mogelijk om de productie te optimaliseren, het voorraadbeheer te vergemakkelijken en de kostenbeheersing te verbeteren. Voor klanten betekent dit lagere prijzen en vooral kortere levertijden. Dit is een belangrijke factor voor Citroën, een populair merk dat de ambitie heeft om concrete antwoorden te geven op maatschappelijke uitdagingen.

Avatar

Door patrick

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.