DS beslott bij de lancering om afscheid te nemen van de ‘Crossback’-benaming en de wagen simpelweg DS 7 te noemen. Deze naamswijziging gaat gepaard met enkele esthetische updates die de identiteit van het merk versterken.

Een van de meest opvallende wijzigingen is te vinden aan de voorkant, waar een compleet nieuwe grille en koplampen zijn geïntroduceerd, met een lichtsignatuur die doet denken aan de DS 4. Ook aan de achterzijde zijn subtiele aanpassingen doorgevoerd, waardoor de DS 7 een frisse uitstraling krijgt.

Maar het zijn niet alleen de uiterlijke kenmerken die zijn vernieuwd. Binnenin wordt een geavanceerd 12-inch centraal scherm geïntroduceerd, dat de nieuwste software van de groep bevat. Dit systeem, eerder gezien in de Peugeot 308, is nu aangepast aan de DS-stijl en biedt een uiterst responsieve en personaliseerbare gebruikerservaring. Een belangrijke upgrade is de draadloze verbinding met Apple CarPlay en Android Auto, waardoor connectiviteit nog eenvoudiger wordt. Hoewel het systeem even opzich laat wachten na het aanzetten van het contact werkt het daarna wel feilloos.

Het interieur is nog steeds voorzien van kwaliteitsmaterialen en hoogwaardige afwerkingen, Het comfort en luxe blijven onaangetast. Dit is een gebied waar de DS 7 altijd in heeft uitgeblonken en er sinds de update niets aan veranderd is.

Maar waar de DS 7 echt tot zijn recht komt, dat is op de weg. Het zwevende comfort waar de wagen bekend om staat, blijft ongeëvenaard. Of je nu over hobbelige wegen rijdt of snelwegkilometers maalt, de DS 7 biedt een soepele en stille rijervaring die zijn inzittenden nooit teleurstelt. Dit wordt verder ondersteunt door het autonoom rijhulpsysteem niveau 2.

Wij testen de sportiefste versie van de plug-in hybride. Deze versterkt de troeven van de DS 7 verder met een vermogens van maar liefst 360 pk, biedt deze versie een indrukwekkende prestaties en een opmerkelijk elektrisch rijbereik van rond de 50 km.

Onze testversie de door DS Performance ontworpen E-Tense 4×4 360-versie, voorzien van een krachtige combinatie van een benzinemotor en twee elektromotoren.

Met een totaal vermogen van 360 pk en een sprint van 0 naar 100 km/u in slechts 5,6 seconden, biedt deze sportieve variant een ongeëvenaarde rijervaring. Met zijn verlaagde chassis, verbrede spoorbreedte en indrukwekkende dynamiek, belichaamt de DS 7 E-Tense 4×4 360 de ware geest van performance en luxe.

Kortom, de vernieuwde DS 7 is niet alleen een lust voor het oog, maar biedt ook een verbeterde rijervaring en geavanceerde technologieën. Met zijn combinatie van comfort, prestaties en stijl, blijkt de DS 7 een overweging waard is voor diegenen die op zoek zijn naar een premium SUV van de hoogste klasse.

Avatar

Door patrick

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.