·      Karakteristieke AMG-designkenmerken voor exterieur en interieur

·      2,0 liter viercilinder AMG-motor met elektrische uitlaatgasturbo

·      Ook leverbaar met AMG-specifieke performance-hybrid technologie

·      AMG RIDE CONTROL-ophanging en achterasbesturing standaard

Uitgebreide uitrusting en nieuwe designpakketten

Meer vermogen, meer uitrusting, meer rijplezier: de nieuwe Mercedes-AMG GLC volgt zijn zeer succesvolle voorganger op met tal van innovaties. De performance-SUV is leverbaar in twee vermogens- en uitrustingsniveaus: als instapmodel GLC 43 4MATIC (brandstofverbruik gecombineerd: 10,2-9,8 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 232-223 g/km)1 en als eerste performance-hybrid SUV, de GLC 63 S E PERFORMANCE (brandstofverbruik gecombineerd: 7,5 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 170 g/km, energieverbruik gecombineerd: 12,7 kWh/100 km)2.

“De Mercedes-AMG GLC SUV is een groot succes bij onze klanten. Onze twee nieuwe versies hebben een verschillend karakter voor een sportieve, urban lifestyle en zijn onovertroffen allrounders die op individuele klantwensen kunnen worden afgestemd. Met de E PERFORMANCE-aandrijving van de GLC 63 S lanceren we ook de eerste performance-hybrid SUV. De vierwielaandrijving, de actieve achterasbesturing en de snel schakelende transmissie versterken de emotionele en AMG-typische rijervaring.”

Michael Schiebe, CEO Mercedes-AMG GmbH en Hoofd Divisies Mercedes‑Benz G‑Klasse & Mercedes‑Maybach

De GLC 43 4MATIC is uitgerust met de 2,0 liter viercilinder AMG-motor met elektrische uitlaatgasturbo. Hij is goed voor een vermogen van 310 kW (421 pk) en krijgt via de riemaangedreven startdynamo een extra boost van 10 kW (14 pk) bij lagere snelheden. Andere standaard systemen die een belangrijke bijdrage leveren aan de dynamische rijervaring zijn de achterasbesturing, de permanente vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC met naar achteren gerichte koppelverdeling, de AMG SPEEDSHIFT MCT 9G-transmissie met natte wegrijkoppeling en het AMG RIDE CONTROL-onderstel met adaptief verstelbare demping.

De aan de Mercedes-AMG in de GLC 63 S E PERFORMANCE exclusief voorbehouden hybride aandrijflijn is een technisch hoogstandje. Hij combineert de 2,0 liter AMG-turbomotor met een Electric Drive Unit (EDU) op de achteras voor een opwindende rijervaring met hoge efficiëntie. Naast de duidelijk voelbare stuwkracht zorgt de onafhankelijke hybride lay-out ook voor een uitgebalanceerde gewichtsverdeling – wat de rijdynamiek en de handling in gelijke mate ten goede komt. Andere bijzondere eigenschappen zijn de directe respons van de elektrische aandrijving op de achteras, de snelle koppelopbouw en de vlotte vermogensafgifte.

1 De vermelde cijfers zijn de WLTP CO2-cijfers gemeten volgens Art. 2 Nr. 3 van Uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De brandstofverbruikscijfers
 zijn op basis van deze cijfers berekend.

2 De vermelde cijfers zijn de WLTP CO2-cijfers gemeten volgens Art. 2 Nr. 3 van Uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De brandstofverbruikscijfers zijn op basis van deze cijfers berekend. Het energieverbruik is bepaald op basis van Richtlijn 2017/1151/EU.

De elektromotor verhoogt het vermogen en koppel afhankelijk van het rijprogramma en de rijomstandigheden en zorgt zo voor een bijzonder comfortabele of prestatiegerichte rijervaring. Volledig elektrisch rijden is ook mogelijk. De elektrische aandrijflijn en de high-performance accu met 400 volt zijn exclusieve eigen ontwikkelingen van AMG. Net als in Formule 1™ is de accu speciaal ontworpen voor een snelle stroomafgifte en -absorptie met innovatieve directe koeling van de cellen. Het gecombineerde systeemvermogen is 500 kW (680 pk), het gecombineerde systeemkoppel 1.020 Nm.

Een andere highlight is de volledig variabele vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC+ voor nog meer rijplezier. Daarbij komt de eveneens standaard actieve achterasbesturing, die wendbaarheid en stabiliteit verenigt.

Avatar

Door patrick

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.