Porsche breidt zijn 911-familie uit met drie nieuwe vierwielaangedreven S-varianten: de Carrera 4S Coupé, Cabriolet en Targa 4S – met 480 pk en bomvol technologie.
Terug met meer grip én karakter
Porsche heeft iets met traditie én innovatie – en dat komt helemaal tot uiting met de lancering van drie nieuwe 911-modellen: Carrera 4S Coupé, Cabriolet en Targa 4S. Elk van deze sportwagens krijgt standaard vierwielaandrijving, wat niet alleen zorgt voor meer grip in Belgische regenbuien, maar ook voor dat typische vertrouwen achter het stuur.
Porsche weet: wie een 911 S koopt, kiest vaak voor AWD – en deze uitbreiding maakt nu zes vierwielaangedreven varianten van de 911 beschikbaar. Alle drie combineren ze klassieke 911-lijnen met moderne prestaties.
480 pk uit een grommende boxermotor
Onder de motorkap van deze nieuwe varianten ligt een 3.0-liter twin-turbo zescilinder boxermotor die goed is voor 480 pk en 570 Nm koppel – dat is 30 pk meer dan zijn voorganger. Dankzij optimalisaties zoals een intercooler geïnspireerd op de 911 Turbo en de achttraps PDK-transmissie, sprint de Carrera 4S Coupé in slechts 3,3 seconden naar 100 km/u (met Sport Chrono Pack). Top? 308 km/u. Dat is sneller dan je ochtendkoffie opwarmt.
Targa viert zijn 60ste verjaardag in stijl
De 911 Targa is niet zomaar een cabrio: het is een stijlvol icoon met een verhaal. Wat in 1965 begon als een antwoord op veiligheidseisen in de VS, groeide uit tot een van de meest herkenbare 911-modellen ooit. Vandaag transformeert de Targa zich in 19 seconden van gesloten coupé naar open bolide – met een spektakel van glas, aluminium en nostalgie. En altijd met vierwielaandrijving, zoals sinds 2006 het geval is.
Van binnen luxueus en technologisch up-to-date
Ook het interieur kreeg een stevige upgrade. Standaard zijn onder andere: 20/21-inch velgen, sportuitlaat, PTV+, LED Matrix-koplampen, leren interieur, en draadloos smartphone-opladen. De Coupé komt als standaard tweezitter, terwijl de Cabrio en Targa achterbankjes hebben – perfect voor kleine passagiers of een extra sporttas.
De Targa 4S pakt zelfs uit met achterwielbesturing, terwijl GTS-remmen zorgen voor een pak stopkracht. Voor wie graag personaliseert: Porsche biedt tal van kleuren, materialen, assistentiesystemen en audiopakketten aan.
Rijden met vibes – in elk seizoen
De rijervaring? Zoals je verwacht van een 911, maar met extra vertrouwen dankzij AWD. Elke bocht voelt precies aan, het gaspedaal reageert direct, en de klassieke boxersound gromt uit de sportuitlaat. De Targa laat je genieten van de open lucht met een retroflair, terwijl de Coupé en Cabrio pure performance combineren met dagelijkse bruikbaarheid. Vier seizoenen lang adrenaline en stijl – made in Zuffenhausen.